TJÄNSTER

Acceller erbjuder:

Starta ett nytt företag? Bilda bostadsrättsförening?
Kontakta oss och vi bjuder på en timmes kreativ diskussion och rådgivning!

Löpande bokföring
Underlag postas, mejlas, scannas eller lämnas in på vårt kontor. Vi bokför och gör sedan skattedeklarationen för moms och tar fram Resultat- och Balansrapport för perioden.

Löneredovisning
Vi gör lönebesked, räknar ut skatt och semesterersättningar korrekt. Lönerna bokförs och varje månad görs en skattedeklaration för arbetsgivarkostnader och avdragen skatt. Kontrolluppgifter sammanställer vi i slutet på varje år och rapporterar in till Skatteverket och till era anställda.

Ekonomisk förvaltning av bostadsrättsförening
Vi sköter de flesta administrativa uppgifter som styrelsen ansvarar för och som ska göras för att följa stadgar, lagar och regler. Exempel är avisering, överlåtelser och panter, hantering av lägenhetsregister och bokföring.

Bokslut
Verksamhetsåret sammanfattas genom bokslut och årsredovisning inför deklaration och slutlig skatt.

Deklarationshjälp
Enskild firma, privatpersoner, bostadsrättsföreningar och aktiebolag, vi hjälper till med inkomstdeklarationen

Ekonomiadministration i allmänhet
Vi kan t ex fakturera era kunder, bevaka kund- och leverantörsreskontra och sköta in- och utbetalningar löpande.

Ekonomienhet på entreprenad
Ni funderar kanske på att anställa en ekonomiansvarig men har inte hittat rätt person ännu. Då kan vi fungera som er inhyrda ekonomienhet och sköta allt som en ekonomiansvarig på ett mindre företag normalt gör, i väntan på den rätta. Detta kan också hjälpa er att definiera kravprofilen på den nya medarbetaren.